ČASTÉ DOTAZY

Mám Škodu Octavia (VW, Seat, Ford Galaxy)
s motorem TDI PD (čerpadlo – tryska), motor špatně startuje a v motoru mi kupodivu přibývá olej.
Může to být hlavou?

Tato závada je obvyklá u motorů s vyšším kilometrovým proběhem. Je způsobena tím, že díky způsobu upevnění a utěsnění se vstřikovač opakovaně dotýká stěny vývrtu v hlavě a časem se do ní zaklepe.

Použité O kroužky pak již nedokážou utěsnit kanály s naftou od prostoru s motorovým olejem. Palivo (nafta) pak uniká do motorového oleje. Zároveň při delším odstavení motoru díky netěsnosti prostoru zpětného vedení paliva „zapadává nafta“.
Tuto závadu dokážeme opravit vyvložkováním vývrtu vstřikovače. Je ale nutná demontáž hlavy z motoru.

Jak dlouho mi opravená hlava vydrží?

Nelze jednoznačně odpovědět. Porucha hlavy válců je vždy způsobena mnoha vnějšími vlivy počínaje způsobem jízdy řidiče, převládajícím zatížením vozidla, stavem ostatních částí motoru, stavem chladicí soustavy apod. Obecně lze říci, že za předpokladu správné montáže, řádně fungujících ostatních součástí motoru a normálního zacházení s vozidlem (dodávka o váze 2 tuny s motorem 1,9TD NENÍ závodní auto!) není životnost hlavy nijak omezena. Únavové trhliny se na hlavách projevují za výše uvedených podmínek po najetí mnoha set tisíc kilometrů. Zaznamenali jsme ale i případ, kdy hlavy na novém vozidle díky způsobu jízdy vydržely 20 000 km.

Výrobce auta nedoporučuje hlavu opravovat. Co s tím?

Záleží na vašem rozhodnutí. Buď v případě poškození hlavy ve vašem vozidle koupíte hlavu novou od výrobce auta, nebo nedodržíte jeho doporučení a hlavu necháte opravit. Důsledky svého rozhodnutí ve vztahu k cenám, zárukám apod. musíte posoudit sami. Z technického hlediska je obvykle možné opravu provést, někteří výrobci dokonce dodávají opravené hlavy do své značkové servisní sítě a v manuálech opravy popisují a povolují.

ČASTÉ DOTAZY

Mám Škodu Octavia (VW, Seat, Ford Galaxy)
s motorem TDI PD (čerpadlo – tryska), motor špatně startuje a v motoru mi kupodivu přibývá olej.
Může to být hlavou?

Tato závada je obvyklá u motorů s vyšším kilometrovým proběhem. Je způsobena tím, že díky způsobu upevnění a utěsnění se vstřikovač opakovaně dotýká stěny vývrtu v hlavě a časem se do ní zaklepe.

Použité O kroužky pak již nedokážou utěsnit kanály s naftou od prostoru s motorovým olejem. Palivo (nafta) pak uniká do motorového oleje. Zároveň při delším odstavení motoru díky netěsnosti prostoru zpětného vedení paliva „zapadává nafta“.
Tuto závadu dokážeme opravit vyvložkováním vývrtu vstřikovače. Je ale nutná demontáž hlavy z motoru.

Jak dlouho mi opravená hlava vydrží?

Nelze jednoznačně odpovědět. Porucha hlavy válců je vždy způsobena mnoha vnějšími vlivy počínaje způsobem jízdy řidiče, převládajícím zatížením vozidla, stavem ostatních částí motoru, stavem chladicí soustavy apod. Obecně lze říci, že za předpokladu správné montáže, řádně fungujících ostatních součástí motoru a normálního zacházení s vozidlem (dodávka o váze 2 tuny s motorem 1,9TD NENÍ závodní auto!) není životnost hlavy nijak omezena. Únavové trhliny se na hlavách projevují za výše uvedených podmínek po najetí mnoha set tisíc kilometrů. Zaznamenali jsme ale i případ, kdy hlavy na novém vozidle díky způsobu jízdy vydržely 20 000 km.

Výrobce auta nedoporučuje hlavu opravovat. Co s tím?

Záleží na vašem rozhodnutí. Buď v případě poškození hlavy ve vašem vozidle koupíte hlavu novou od výrobce auta, nebo nedodržíte jeho doporučení a hlavu necháte opravit. Důsledky svého rozhodnutí ve vztahu k cenám, zárukám apod. musíte posoudit sami. Z technického hlediska je obvykle možné opravu provést, někteří výrobci dokonce dodávají opravené hlavy do své značkové servisní sítě a v manuálech opravy popisují a povolují.